Influenceri. Aké sú medzi nimi rozdiely?

Influceri sa oficiálne delia na štyri základné skupiny, no už vznikajú aj podskupiny. Všetko závisí od počtu fanúšikov a dá sa hovoriť aj o určitých špecifikách.

Nano Influenceri. Nano znamená, že je niečoho málo až veľmi málo. No a čo sa influencerov týka, znamená to, že ich followeri sa pohybujú iba v stovkách. Sú to práve však nano influenceri, ktorí majú vyššiu mieru dôvery, keďže ich profily nie sú preplnené reklamou. Naopak, výrazný je ich natívny obsah. Majú menšie publiká a tak aj menšie honoráre.

Bloger, ktorý sa venuje špecifickým témam a jeho problematika nemá potenciál osloviť mainstream, sa nikdy nestane mega blogerom. Osloví iba fanúšikov, ktorí majú vášeň pre rovnakú vec ako on. Môžu to byť umelci, manažéri, či pestovatelia rastlín. Aj keď má fanúšikov málo, sú však lojálni a verní.

Micro Influenceri. S počtom followerov sú na tom lepšie ako ich nano influceri. Ich fanúšikovská základňa sa pohybuje v niekoľkých tisícoch. Hranica je viac ako 10 K sledovateľov na Instagrame. Toto číslo by rád dosiahol každý. Keďže v rámci instagram stories môže po prekročení 10 – tisíc skladovateľov využívať funkciu SWIPE-UP.

Pre značky, či marketing produktov je to podstatné z pohľadu smerovania skladovateľov na ich web, podstránku, produkt, Youtube a podobne. Pre samotného influencera je to zase nástroj ako môžu dovysvetliť svoj príbeh, či  nasmerovať sledovateľov na svoj iný aktívny profil na blog či aplikáciu.

Publikum micro influencera sleduje preto, že má sympatický content, ktorý postuje. Sledovatelia tak majú pocit, že spoločne zdieľajú svoje záľuby, či prežívajú podobné starosti. Vhodné je, aby influencer  spolupracoval s takou značkou, ktorá e zapadne do jeho obsahu.

Macro Influenceri majú sledovateľov v desať tisícoch a aj spolupráce s nimi sú pre značky častejšie a aj vyhľadávanejšie. Známe značky  často spolupracujú práve s macro influencermi, lebo chcú aby sa stali známe tváre viac ako jednorazovým partnerom.

Majú tak silný zásah a so značkou sa pekne navzájom dopĺňajú. Slovenskí macro influenceri majú vysoké publiká vďaka svojim aktivitám mimo sociálnej siete, sú to herci, moderátori, športovci, speváci. Foto a video obsah  odráža ich osobný a pracovný život a píšu stroho.  Skôr ich nájdeme v zahraničí a sú to známe celebrity.