Onlinemarketér. Čo to znamená?
Existuje niekoľko základných typov online marketingu. SEO optimalizácia, email marketing, správa sociálnych sietí, PPC reklama, obsahový marketing. Všetkému sa venujú marketéri. Čo je vlastne ich práca?
Základ je mať svoju webovú stránku, alebo e-shop a i blog, aby ste na stránke dosiahli pravidelnú návštevnosť. Pomôže SEO optimalizácia.
SEO optimalizácia je kľúč k neobmedzenej návštevnosti na vašom webe. Ak máte dobre nastavené SEO, ľudia vás jednoducho a ľahko vyhľadajú. Je to takzvaná organická návštevnosť. Väčšina firiem nemá finančné možnosti na rozsiahli reklamu. Organická návštevnosť je tak potrebná dlhodobý a trvalý úspech. Je to základná taktika online marketingovej stratégie.
Správa sociálnych sietí Facebook a Instagram, no i ďalších dokáže šíriť povedomie o značke, produkte, alebo službe a vytvoriť tak publikum. Nejde o to o počet fanúšikov, ale skôr o to, akí sú. Potrebné je sa zamerať na správnu cieľovú skupinu.
Email marketing. Väčšina web stránok láka návštevníkov na rôzne e-booky, zľavy, alebo aj webináre. Ponúkajú ich zdarma, potrebné je iba uviesť svoju e-mailovú adresu. E-mail marketing patrí k výborným generátorom zisku. Stačí mať databázu e-mailových adries a vytvárať pútavé newslettery s preklikami na webovú stránku, alebo e-shop.
Môžete pomocoubezplatného článku, webinára, alebo zľavy pritiahnuť nové e-mailové kontakty a budete im môcť posúvať ďalšie tipy a vytvoríte si tak úzky vzťah na posilnenie značky.
PPC reklama väčšina ľudí pri hľadaní na internete využíva vyhľadávač Google. Na to, aby ste sa dostali na prvé miesta slúži práve PPC reklama. Môžete sa tak zviditeľniť. Výhodou je aj to, že pri PPC reklame zistíte mieru konverzie a následne môžete podľa potreby meniť reklamné kampane.
Content marketing je obsah. Na tvorbu contentu je potrebná kreativita. Kvalitný obsah je často zdieľaný a Google ho tiež vníma ako dôveryhodný. Naopak, pri duplicitnom, či obsahu nízkej kvality nebude ľahké sa dosať na prvé pozície. Obsahová stratégia je tak dôležitá.
Pri online marketing vidíte výsledky reálnom čase. Je to mimoriadne efektívne, viete presný počet ľudí, ktorí vašu reklamu, alebo článok videli a aj koľko ľudí sa práve cez reklamu prekliklo na váš e-shop aj to kedy a odkiaľ nakupovali.